Het docententeam ondersteunt het zorgteam dat bestaat uit de directie en de zorgcoördinator.
De zorg is gericht op de onderwijsbehoeften van de leerling om zo vroeg mogelijk ontwikkelingsproblemen op pedagogisch of didactisch gebied te ontdekken, zodat adequate en doelgerichte zorg kan worden verleend. Het team werkt niet alleen vanuit kindkenmerken maar ook op basis van onderwijs- en omgevingskenmerken. Door handelingsgericht te werken probeert het team zicht te krijgen op alle factoren van de leerling om een goede afstemming te realiseren van de opvoedings- en onderwijsbehoeften van kinderen, zodat voor elk kind een passend onderwijsaanbod kan worden gerealiseerd.
De coach speelt daarbij een belangrijke rol, want hij/zij signaleert eventuele problemen. De coach en de zorgcoördinator brengen deze problemen in, in het teamoverleg, waarin wordt bekeken hoe de gesignaleerde problemen kunnen worden aangepakt. De afspraken worden vastgelegd in het leerlingvolgsysteem Magister. De afspraken over hoe de zorg is georganiseerd zijn vastgelegd in het ondersteuningsplan. (Dit is in te zien op school of op de website).
Tjitske Feersma
– Schoolmaatschappelijk werker en vertrouwenspersoon Ongewenste Omgangsvormen & Integriteit – gecertificeerd en geregistreerd Landelijke Vereniging van Vertrouwenspersonen (LVV).