Basisondersteuning

Het niveau van de basisondersteuning wordt door het samenwerkingsverband vastgesteld aan de hand van de afgesproken landelijke minimumnorm.

  1. De school heeft zicht op de leerontwikkeling van alle leerlingen en werkt opbrengstgericht.
  2. De school werkt handelingsgericht en versterkt de handelingsbekwaamheid en competenties van haar personeel.
  3. De school heeft een goed pedagogisch klimaat en is fysiek en sociaal veilig voor leerlingen en docenten.
  4. De school neemt leerlingen zorgvuldig aan en draagt leerlingen zorgvuldig over.
  5. De school werkt samen met ketenpartners aan een effectieve ondersteuningsstructuur.
  6. De school heeft de verantwoordelijkheid van leerling, ouders, docenten en ondersteuners voor de ontwikkeling van de leerling vastgelegd.
  7. De school stelt jaarlijks de effectiviteit van de ondersteuning en begeleiding vast.
  8. De school heeft een ondersteuningsprofiel dat is opgenomen in de schoolgids.

Conceptversie 15 september 2025